Viešųjų pirkimų paieška – kaip technologijos efektyvina procesus?

Viešieji pirkimai – tai yra perkančiosios organizacijos vykdomas paslaugų, prekių ar darbų pirkimo konkursas.  Viešąjį pirkimą organizuoja perkančioji organizacija – valstybė, savivaldybės organizacija ar kita viešoji įstaiga kuri siekia sudaryti viešojo pirkimo – pardavimo sutartį su tiekėju – įmone, kuri teiks prekes, paslaugas ar atliks reikiamus darbus. Tuo tarpu tiekėjai suinteresuoti atlikti tokios informacijos paiešką, kadangi tai realios pardavimų galimybės.

Viešųjų pirkimų paieška – tai procesas, kurio metu ieškoma aktualių pirkimų ir dalyvaujama dominančiuose valstybės konkursuose.  Paiešką galima atlikti įvairiais būdais:

  • Ieškoti pirkimų  CVP IS portale – juose viešosios organizacijos privalo skelbti savo pirkimus. Trūkumai: mažesnės vertės pirkimai gali būti skelbiami tik organizacijos tinklalapyje, todėl dalis aktualios organizacijos gali būti praleista;
  • Stebėti dominančių perkančiųjų organizacijų tinklalapius ir juose ieškoti pirkimų. Juose skelbiami konkrečių organizacijų pirkimai. Deja stebėti įvairių organizacijų tinklalapius reikia  daug laiko išteklių, o automatizuoti procesus kiekviena įmonė negali;
  • Naudotis įmonių pvz., teikiančių  viešųjų pirkimų prenumeratą, paslaugomis. Žinoma, pirkimų paieška – tai kainuojanti paslauga, tačiau tokios įmonės kaip Mercell, savo technologijų dėka užtikrina, kad verslas nepraleistų aktualių pardavimo galimybių.

 

Pirkimai, kurių be  IT technologijų pagalbos įmonės nesusirenka

Mažos vertės pirkimai – tai pirkimai, kurių verčių riba yra 58.000 € prekėms bei paslaugoms ir 145.000 € darbams. Šie pirkimai nereikalauja ilgų procedūrų, todėl atliekami greičiau ir paprasčiau. Minimalus pasiūlymų pateikimo terminas – 3 darbo dienos nuo skelbimo paskelbimo CVP IS dienos.

Visgi tokių viešųjų pirkimų paieška yra sudėtingesnė. Mažos vertės pirkimus perkančioji organizacija gali vykdyti skelbiamos arba neskelbiamos apklausos būdu. CVP IS sistemoje privaloma viešinti tik skelbiamas apklausas, todėl tiekėjams ieškoti  neskelbiamų apklausų yra beveik neįmanoma. Vienas iš būdų jas rasti – prognozuoti iš perkančiųjų organizacijų skelbiamų planuojamų pirkimų informacijos. Mercell pastebėjo, kad, perkančiajai organizacijai planuojamame pirkime tiksliai nenurodžius pirkimo būdo ir kiekio, tokie mažos vertės pirkimai vykdomi neskelbiamos apklausos būdu.