Geriausios IT įmonės Lietuvoje

Lietuvos informacinių technologijų įmonių reputacija yra itin aukšta, rašoma ‘’Kantar TNS’’ pranešime žiniasklaidai. Bendras reputacijos lygis lenkia Europos vidurkį. Aukščiausią reputaciją turi ,,Barclays’’, ,,NFQ Technologies’’ ir ,,Microsoft’’.

 Atliktas tyrimas atskleidė, kad Lietuvos informacinių technologijų sektoriaus įmonių reputacijos lygis išlieka labai aukštas ir lenkia bendrą šio sektoriaus reputacijos vertinimo vidurkį visoje Europoje.

 Šiemet Lietuvos IT sektoriaus reputacijos indeksas siekia 69 punktus, kai tuo tarpu Europos vidurkis yra 56 punktai, o kaimynės Latvijos indeksas dar žemesnis – 54 punktai.

 Mūsų šalies IT sektorius skirtingose visuomenės grupėse suprantamas kaip viena iš perspektyviausių ir itin gerą reputaciją išlaikančių veiklos sričių. Reikėtų suprasti ir tai, kad antrus metus iš eilės itin aukštas reputacijos lygis atspindi ir galimybes šiam sektoriui toliau sėkmingai plėstis. Sektoriaus dalyviams geras reputacijos vertinimas ne tik pasiekimas, bet ir įpareigojimas išlaikyti savo auditorijų pasitikėjimą. Jei galvoji apie karjerą IT sektoriuje ir jau išarei žodžius – ieškau darbo, siūlome pasižvalgyti į randu.lt portale esančius skelbimus Vilniuje, Kaune ar kituose miestuose.

 Tyrimo metu analizuota keturių Lietuvos IT subsektorių reputacija. Pernai aukščiausiu reputacijos lygiu išsiskyręs technologijų centrų sektorius, šiemet tokio išskirtinumo nebeturi – sustiprėjo ir programinės įrangos vystytojų, ir infrastruktūros paslaugų reputacija.

 Geriausiai reputacijos prasme visos tyrime dalyvavusios grupės įvertino ,,Barclays Technologies Centre Limited’’ Lietuvos filialą, antroje vietoje ,,NFQ Technologies’’, o trečioje ,,Microsoft Lietuva’’. Kalbant apie konkrečius sektoriaus reputacijos lyderius, svarbu pažymėti, kad geriausių trejetuką sudaro stiprios tarptautinės kompanijos, kurios atėjusios į Lietuvą atsinešė ir labai aukštus veiklos standartus, procesų valdymo kultūrą, požiūrį į personalą, o tai reiškia, kad ir kitos įmonės turi siekti panašių standartų, nes konkurencinė kova vietos IT sektoriuje yra itin aktyvi.

 Šių metų tyrimas taip pat parodė, kad vadinamieji reputacijos ambasadoriai sudaro beveik pusę visų interesų grupių atstovų, praėjusiais metais jų buvo šiek tiek mažiau.

 Apie IT įmones prastai atsiliepiantys, jų veiklą neigiamai vertinantys asmenys – vadinamieji atmetėjai – šiais metais sudaro apie ketvirtadalį tyrimo dalyvių.

 Vienas iš svarbiausių tiek sektoriaus, tiek ir konkrečių įmonių reputacijos indikatorių yra reputacijos ambasadorių ir atmetėjų santykis. Daugiausiai reputacijos ambasadorių yra tarp žiniasklaidos atstovų ir tinklaraštininkų – šioje grupėje yra net 78 proc. yra linkę teigiamai atsiliepti apie IT sektoriaus įmones, gerai vertina jų veiklą bei jomis pasitiki. Verslo įmonių atstovai ir asociacijos ,,Infobalt’’ nariai bendrą sektoriaus reputaciją vertina nuosaikiau.

 Interesų grupės parodė, kad gerai reputacijai išlaikyti svarbiausia yra sąžiningi ir atsakingi veiklos principai, orientacija į savo klientų poreikius bei finansinis veiklos stabilumas. Šiuo metu mažiausiai įtakos reputacijai turi įvairūs įmonių apdovanojimai ir tik aukštesniu nei kitų sektoriaus įmonių siūlomų atlyginimu grįstas IT įmonės išskirtinumas.

 Atsakinga įmonės veikla ir klientų aptarnavimo kultūra pagal savo įtaką pralenkia ir nepriekaištingos vadovo reputacijos svarbą, įmonės lyderystę savo srityje ar rūpestį intelektinės nuosavybės apsauga. Įdomu tai, kad viešojo sektoriaus įmonės išskiria ir IT bendrovių dalyvavimo viešuosiuose pirkimuose istoriją. Būtent dalyvavimo viešuosiuose pirkimuose patirtis yra viena tų prioritetinių sričių, kuriose IT kompanijoms, norinčioms gerinti savo reputaciją, reikėtų investuoti daugiau jėgų. Tai itin svarbu bendraujant su valstybinėmis įstaigomis. Tyrimas atskleidė, kad nors nepriekaištinga vadovo reputacija nėra tiek svarbu bendram IT sektoriaus reputacijos lygiui, privačių įmonių segmente stiprus lyderis turi įtakos IT įmonės reputacijai.