Transportavimo, elektroninių pardavimų ir verslo paslaugų kompanija „FedEx“ sukūrė socialinio bendradarbiavimo platformą savo darbuotojams, siekiant apdovanoti juos už dalinimąsi informacija kartu su kitais. „FedEx“ kompanija, kuri dominavo savo rinkos erdvėje jau virš 40 metų, suprato, kad jie turi perkurti save, siekdami išlikti sėkmingais dar bent keturiasdešimčiai metų.
Bryanas Barringeris, naujasis kompanijos bendradarbiavimo vykdymo vadovas, gavo užduotį pakeisti įmonės įpročius. Jis sieks įskiepyti darbuotojams, kad žinių kaupimas yra galia, kuria dalinantis tarpusavyje per socialinius tinklus galima pagreitinti kompanijos augimą. B. Barringeris įsitikinęs, kad kompiuteriniai žaidimai ugdo žaidėjų perfekcionizmą, darbo našumą, padrąsina konkuruoti ir kuria tinklą žmonių, besidalinančių unikaliomis žiniomis, todėl nuo šiol kompanija integruos žaidimų psichologiją į korporacijos politiką.
Pagrindinė B. Barringerio įžvalga yra ta, kaip panaudoti sužaidybinimą (angl. geimification) dar naudingiau, nei įprasta. Siekiant, kad naujasis patobulinimas kuo greičiau turėtų grįžtamąjį ryšį, kompanija nuolat kurs interaktyvius ženklelius, fiksuojančius darbuotojų progresą. Virtualioje erdvėje apdovanojant darbuotojus, žaidėjai įpranta nuolat tobulintis ir siekti vis daugiau. „FedEx“ evoliucionuos pagiriant darbuotojus už blogų įrašų komentavimą, tinklalapių kūrimą ir dalinimąsi kompanijos informacija su savo draugais. Ilgalaikis šios inovacijos tikslas yra žinių, kurias „FedEx“ įgijo operuojant globalias rinkas į mažesnes, glaudžias dalinimosi bendruomenes, sintezavimas.
Manoma, kad ateityje be kitų pasaulio valstybių ir Lietuvoje vis daugiau įmonių investuos į socialinio kapitalo turtinimą ir vystymą, taip siekiant tiek maksimizuoti įmonės pelną, tiek užtikrinti ilgalaikę, pastovią verslo sėkmę. Sužaidybinimo (kitaip: žaidimų elementų panaudojimo versle) principus šiuo metu taiko pačios inovatyviausios kompanijos.
Informacija iš Užupis Creative Cluster, www.ucc.lt