Telefono ekranas – tai pagrindinė sąsaja tarp žmogaus ir išmaniojo įrenginio. Juo atliekame viską: naršome, rašome žinutes, fotografuojame, atsiliepiame į skambučius. Todėl nieko keisto, kad kai ekranas nustoja reaguoti į lietimą, tai tampa tikru iššūkiu. Neveikiantis ekranas ne tik trikdo kasdienę veiklą, bet ir kelia nerimą – ar telefonas visam laikui sugedo? Laimei, daugeliu atvejų problema yra išsprendžiama. Šiame straipsnyje aptarsime pagrindines priežastis, kodėl ekranas gali nebereaguoti, ką galima bandyti padaryti pačiam ir kada metas kreiptis į specialistus.
Ar ekranas tikrai neveikia?
Pirmas žingsnis – įsitikinti, ar iš tiesų kalta ekrano lietimo funkcija, o ne kita įrenginio dalis. Gali būti, kad telefonas veikia, bet ekranas neparodo jokio vaizdo. Ar girdite skambučio signalą, kai bandote paskambinti į savo numerį? Ar reaguoja į krovimą (užsidega indikatorius, girdimas garsas)? Jei atsakymas „taip“, vadinasi, sistema vis dar veikia, o problema – tik su ekranu.
Taip pat svarbu atkreipti dėmesį į tai, ar ekranas rodo vaizdą, bet nereaguoja į lietimą, ar visai „juodas“. Abu šie atvejai rodo skirtingus gedimus: pirmasis dažnai susijęs su jutikliniu sluoksniu (angl. digitizer), o antrasis – su vaizdo signalo perdavimu ar programine įranga.
Programinės įrangos trikdžiai
Ne visuomet kalta techninė problema. Kartais ekranas nustoja reaguoti dėl programinių trikdžių – tai gali būti sistemos „užlūžimas“, netinkamai veikiančios programėlės ar net per daug apkrautas procesorius. Vienas iš pirmų veiksmų, kurį verta pabandyti – priverstinis telefono perkrovimas. Kiekvienas gamintojas turi tam savą metodą, bet dažniausiai reikia ilgiau palaikyti įjungimo mygtuką arba paspausti kelis mygtukus vienu metu.
Jei po perkrovimo ekranas vėl pradeda veikti, vadinasi, tai buvo tik laikinas nesklandumas. Vis dėlto, jei tokie strigimai kartojasi – gali būti, kad programinė įranga nesuderinta su įrenginio galimybėmis arba reikia atnaujinimų.
Ekrano pažeidimai
Jeigu telefonas nukrito, buvo suspaustas ar susidūrė su drėgme, labai tikėtina, kad ekranas buvo fiziškai pažeistas. Net jei stiklas nesuskilo, vidinis jutiklinis sluoksnis gali būti atsijungęs arba sugadintas. Tokiu atveju ekranas gali rodyti vaizdą, bet nereaguoti į jokius lietimus, o kartais reaguoti su vėlavimu ar iškreiptu tikslumu.
Svarbu žinoti, kad bandymas stipriau spausti ekraną arba naudoti aštrius daiktus niekuo nepadės – tai gali tik dar labiau pakenkti. Jei ekranas nebeatsako, fizinis pažeidimas yra viena iš dažniausių priežasčių, ir čia jau reikia specialisto pagalbos.
Kiti trikdžiai – nuo apsauginių stiklų iki programų
Kartais problema slypi visai ne giliai. Ekranas gali nereaguoti dėl netinkamai užklijuoto grūdinto stiklo ar dėklo, kuris spaudžia šonus. Patikrink, ar tarp apsauginio stiklo ir ekrano nėra dulkių ar oro burbulų – jie gali trikdyti jautrumą. Taip pat išjunk visus papildomus ekranų filtrus, režimus (pvz., pirštinių režimą) ar trečiųjų šalių programėles, kurios gali turėti įtakos ekrano jautrumui.
Jei ekranas pradėjo streikuoti po programėlės įdiegimo ar atnaujinimo – pabandyk ją pašalinti. Neretai tai padeda išspręsti bėdą be didesnio įsikišimo.
Kada kreiptis pagalbos?
Jei nė vienas iš aukščiau minėtų sprendimų nepadeda, o ekranas ir toliau neveikia, metas kreiptis į specialistus. Profesionalus technikas galės nustatyti, ar reikalingas ekrano, jutiklinio sluoksnio ar pagrindinės plokštės remontas. Jei ieškai, kur tai padaryti greitai ir patikimai, sprendimu gali tapti telefonų remontas Vilniuje, kur patyrę specialistai suteikia išsamią diagnostiką ir profesionalų tvarkymą tiek naujesniems, tiek senesniems modeliams. Greita reakcija dažnai gali išgelbėti nuo didesnių išlaidų ar duomenų praradimo, todėl delsti neverta.